paboinstockholm.reismee.nl

Dag 1 van de studyvisit Stockholm.

Eerste dag studyvisit Stockholm.

Vroeg uit de veren, voor iedereen. We moesten namelijk om 5 uur verzamelen. Niet in Sittard, Heerlen of Maastricht, maar vanaf onze vertreklocatie: Charleroi.

Na een korte vliegreis kwamen we aan in Zweden, op een vliegveld midden in het bos. Tijdens de vliegreis zagen we vanboven meren en grote stukken land. Op de grond zagen we meer van het mooie landschap toen we met de bus naar de stad reden. Buiten de stad zagen we al heel goed waarom het de stad met de vele eilanden genoemd werd, want we reden over veel bruggen.

We konden gelukkig de tassen bij het hostel droppen, zodat wij niet de hele wandeling met de koffers hoefden te slepen. Tijdens de wandeling zagen we veel van de nieuwe en oude binnenstad van Stockholm. Daarna zijn we nog naar het Astrid Lindgren museum geweest en hebben daar de historie van Astrid bekeken. Ze is voornamelijk bekend van Pipi Langkous. We hebben dus ook echt in het huis van Pipi Langkous rondgelopen!

Hierna heeft de groep zich opgesplitst en zijn sommige studenten gaan uit eten, andere naar een voetbalwedstrijd gaan kijken. Voor beide was het een geslaagde avond.
Vanavond vroeg naar bed, iedereen is moe van de reis en indrukken van het mooie Zweden.

Stockholm, ver in het noorden,
Laat je leiden door deze mooie woorden,
Neem de tijd, laat het gaan,
Loop door of blijf eens staan,
Zweden, land van meren,
Kom erheen, en laat je bekeren,
Leer, speel, werk en lach,
Geniet van iedere dag.

Folkert, Daisy, Manon en Kevin.

marleen kemmerling

Hallo (Manon) en allemaal,

Leuk verhaal !!!!

De groetjes van Marleen en de "rest" vanuit Kerkrade.

Marleen.