paboinstockholm.reismee.nl

Dag 4

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we op bezoek geweest bij de tweede basisschool voor deze week. Na een vriendelijk ontvangst op de basisschool kregen we een korte introductie over de school. We kregen van een aantal leerlingen een rondleiding door de school. De kinderen spraken erg goed Engels, dit komt doordat ze drie uur in de week Engels les volgen. De leerlingen mogen heel veel zelf verzorgen zoals de rondleiding. Ook hebben ze twee keer per jaar de taak om de keukendienst te verzorgen. Dit doen ze zodat de leerlingen leren hoe ze moeten functioneren op de werkvloer. De school heeft voor de leerlingen een eigen muziekstudio waar ze een lied mogen opnemen in het laatste schooljaar.Elk gymdocent heeft zijn eigen gymzaal. Na de rondleiding mochten we met een aantal leerlingen werken. Na het werken met de kinderen was het bezoek ten einde.

In de middag waren we vrij om ons eigen plan te trekken. Een aantal studenten gingen een boottocht maken. Tijdens de boottocht hebben we verschillende dingen gezien. We zagen de musea van zondag en maandag. Tijdens de boottocht zijn we uitgestapt om een kijkje te nemen op een van de eilanden die Stockholm te bieden heeft. Hierna zijn we met de boot terug gegaan naar de opstapplaats.

Een ander gedeelte van de groep is vanmiddag gaan winkelen in het centrum van Stockholm. Ze hadden leuke spullen gekocht.

Na de middag zijn we met een aantal studenten heerlijk gaan uiteten en de rest heeft zelf voor eten gezorgd.

Als dagafsluiter zijn we naar de ICE bar geweest. Omdat het in de bar allemaal van ijs is moet er ook een lage tempratuur zijn. Daardoor moesten we dikke poncho jassen aan met handschoenen. We kregen in de bar een lekker drankje, het drankje werd verzorgd in een glas dat gemaakt was van ijs. Buiten dat we wat gedronken hebben, hebben we ook veel plezier gemaakt in de bar.

Groetjes Manon, Daisy, Kevin en Folkert